instellen utorrent

Downloaden via bittorrent wordt steeds populairder, voor vragen, problemen of tips kun je hier terecht.

instellen utorrent

Berichtdoor randy285 op 06 maart 2010, 10:12

hallo ik heb zojuist utorrent op mijn pc geinstalleert nu geeft hij met de test aan dat mijn poort is gesloten hoe zet ik die open zodat ik sneller kan downloaden mijn firewall laat het goed door dus ligt aan me router ik heb en kpn experia box tg 787 ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt
randy285

instellen utorrent

Sponsor

Sponsor

Re: instellen utorrent

Berichtdoor lay-out op 06 maart 2010, 13:53

Het lijkt erop dat je je poort zal moeten forwarden. Dit doe je door je Router's IP in te vullen in de adresbalk van je browser. Voor jouw router is dat 192.168.2.254 (denk ik)
Verder weet ik hier ook niet veel over. Dat zullen de andere forumleden moeten beantwoorden ;)
Je kan wel al eens proberen met je NAT, uPnP instellingen in µtorrent te veranderen.(Staat bij voorkeuren, verbinding)
En je kan ook eens van poort veranderen. Je kan in utorrent, snelheidshulp kiezen voor "willlekeurige poort". Misschien helpt dat.

greetz lay-out :)
Afbeelding
lay-out

Re: instellen utorrent

Berichtdoor elzen op 06 maart 2010, 14:12

ik weet niet wat voor besturingssysteem je hebt en hoeveel verstand je van computers hebt.
maar ik zal het toch proberen uit te leggen

toen ik eerst torrents gebruikte had ik hetzelfde probleem

ga naar Utorrent>Options>Preferences>Connection
hier zal ergens staan van "Port used for incoming connection" of zoiets
vul hier een poort nummer in, bijvoorbeeld 6888, en klik op apply>oke

ga naar configuratiescherm>beveiliging> een programma via windows firewall toestaan.
bij poortnummer vul je dezelfde poort in als bij utorrent.
vink dan tcp aan en klik oke. nu moet je nog een keer op poort toevoegen klikke
maar doe dan in plaats van tcp, udp.

open je browser en typ in de adresbalk je ip in. nu zal je bij de instellingen van je router komen
zoek hier op waar je een poort kunt toevoegen. en kies voor de keuze "Another Bittorent Client" ofzo iets
vul hier weer hetzelfde poortnummer in als bij je firewall en utorrent.

start nu je computer opnieuw op
en als het goed is is nu het lampje dat eerst rood was nu groen.
mocht dit niet zo zijn dan zal je ergens een fout hebben gemaakt
of ik in mijn uitleg :o maar we gaan er natuurlijk vanuit dat het lampje nu groen is ;)
A successful man is one who can lay a firm foundation with the bricks others have thrown at him.
David Brinkley
elzen

Keer terug naar Downloaden met Bittorrent